Главная » Файлы » Предметы группы "иностранный язык" » Английский язык |
Внеклассное мероприятие на английском языке "Спорт и здоровый образ жизни".
[ · Скачать удаленно (15 kB) ] | 08.10.2013, 23:13 |
1. Урок активизации и закрепления лексических единиц по теме "Спорт". 2. Цель: побуждение мотивированного применения на практике знаний английского языка, актуализация ведения здорового образа жизни. 3. Задачи: - Развитие знаний о здоровом образе жизни, о занятиях спортом, путем введения в речь лексических единиц по теме. - Развитие творческих способностей учащихся. - Развитие памяти, внимания, языковой догадки и координации движений. - Воспитание сознательного побуждения к двигательной активности. 4. Ход мероприятия 1 организационный момент. How are you? I hope you are well. Is there anything more important than health? I don’t think so. You can’t be good at your study or work well when you are ill. I am sure your health depends on you. One of the main ways to the greatest health is sport. So today we are going to talk about sport Ученики делятся на команды выстраиваются. Учитель сообщает тему мероприятия и цель. 2 введение в иноязычную компетенцию. Acquaintance the teams : 6А form “English Apples” Motto: An apple a day keeps the doctor away. 6B form: “English Champions” motto: After dinner sit a while, after supper walk a mile Команды хором выкрикивают свои девизы и поют гимн своей команды. 6 А кл . - " Endless Summer " by Oceana 6 Б кл . - " We are the Champions " by Queen 3 лексическая разминка. І) Work in a chain. What sport game do you know? Acrobatics, Aikido, Archery, Auto racing, Autocross Badminton, Baseball, Basketball, Biathlon, Bicycling, Bobsledding, Bowling, Boxing Card games, Cricket, Croquet, Cross country skiing, Curling, Cycling Diving, Dog racing, Fencing, Field hockey, Figure skating, Fishing, Football Go-carting, Golf High jumping, Hockey, Horseback riding, Horseshoes, Hunting, Ice dancing, Ice hockey Jacks, Javelin throw, Judo Karate, Lawn bowling, Marathon, Motocross Poker, Power lifting Race walk, Racing, Road race, Roller sports, Rugby, Running Sailing, Shark diving, Skateboarding, Skiing, Slalom, Sled-dog racing, Sledding, Snowboarding, Soccer, Softball, Spinning, Squash, Stock-car racing, Sumo wrestling, Surfing, Swimming Table tennis, Tae Kwon Do, Tennis, Track, Track and field, Triathlon Volleyball Water polo, Water skiing, Weightlifting, Wrestling Xtreme sports Ученики называют различные виды спорта, образуя цепочку. Чья команда первой пересечет финишную линию, та и получит балл. ІІ) What qualities does sport develop? -strong will power -quick reaction -courage -energy -physical strength -concentration -mobility -patience Сколько слов - столько возможностей добежать до базы и забросить мяч . IV) Each team is given a long word. Using the letters of this word the participants should make up new words. The words are not to be repeated. Ученики, которые ведут мяч добегают к базе и пишут слово . V) Find different sports in these jumbled up words: BotlAoLF NetiNs sIgWMnim LABLESBA OxINgb Ученики попарно держа друг друга за ноги на руках подходят к базе, составляют слово и возвращаются. VI) Make up the dialogue according to the theme of our competition. e.g. -Hello! How are you? - Hello! I’m fine. Thanks. And where are you going to? - I’m going to the sport club. I began to attend the aerobics section to be strong and healthy. - Oh, it’s great! I’m fond of sport too! - What kind of sport are going for? - I do karate. It makes me courage and mobility. - Good luck! I should hurry up! Bye! - Good bye! Take care of you! VII) Interviewer: So tell me, Carol, what sort of extreme sports do you do? Carol: I like bungee jumping. Its great, really exciting. Interviewer: But what makes you do bungee jumping? Carol: Well, I get nervous, you know. But when I'm jumping, I feel great. Ifs like being a bird. Interviewer: Really? What about other extreme sports? Carol: Mm, I'd love to try skysurfing, but it's very expensive, you know. Interviewer: Right. Are there any sports you wouldn't try? Carol: I'm pretty adventurous but even I wouldn't like to do snowrafting. There've been some terrible accidents. I hate doing boring sports. Like tennis. Personally, I'd prefer to stay at home. Interviewer: Oh, ifs not that bad! Thank you very much. Carol Listen to two people talking about extreme sports. Complete the table. Sports Carol likes Doesn’t like tennis Would like to try Wouldn’t like to try Ученики прослушивают диалог и командно заполняют таблицу на понимание текста. VIII) Health is happiness To rise at six, eat at ten, sup at six, go to bed at ten makes a man live years ten times ten An apple a day keeps the doctor away You are what you eat Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise Eat to live, not live to eat A sоund mind in a sound body. After dinner sit a while, after supper walk a mile A change is as good as a rest Ученики прыжками в мешках достигают базы , читают и переводят пословицы ,тем самым подводим итог воспитательного мероприятия 4. Судьи зачитывают результат и награждают победителей дипломами и призами. Рефлексия. Вопросы, задаваемые учителем по окончании мероприятия: 1. Did you like this competition? 2. Was it fun or hard for you? 3. What new have you learned? 4. What role did you play during the competition? 5. Знания - лексические единицы по теме "Спорт". умения - выражать свои мысли, используя приобретенные знания, умение составлять предложения и диалоги. навыки - монологической и диалогической речи, качества командный дух, стремление к победе, нацеленность на результат. 6. Универсальные учебные действия: коллективная мыслительная деятельность, построение коммуникаций внутри команды. 7. Ключевые компетентности: способность к сотрудничеству, навыки взаимопонимания, изобретательность, умение достигать успеха. | |
Просмотров: 2940 | Загрузок: 521 | Комментарии: 2 | |
Всего комментариев: 2 | |
| |