Вторник, 19.09.2017, 14:44
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас, Гость
Главная » Файлы » Предметы группы "иностранный язык" » Английский язык

Урок в 4 классе по теме " В поисках сокровищ".
[ · Скачать удаленно () ] 28.07.2014, 23:47
Тема урока: «Treasure searching ».
Цели урока:
- образовательные: закрепить и обобщить знания учащихся по теме «Великобритания»: расширить кругозор по англоязычному страноведению, повторить грамматическую тему Past Simple Tense; активизировать употребление тематической лексики.
- развивающие: способности к зрительной и слуховой дифференциации, распределению и переключению внимания, выявлять способности к выделению главной темы сообщений, проверить знание грамматических правил в игровой форме, развивать память.
- воспитательные: способствовать воспитанию у учащихся духовно-нравственных ценностей, уважение и интерес к культуре других стран, активности на уроке
Задачи урока:
1. Развивать умения и навыки устной речи.”Past Simple Tense”.
2. Отрабатывать навыки аудирования, поискового чтения.
3. Закрепить употребление глагольной временной формы .
Форма урока: Урок-путешествие
Методы урока:
• объяснительно-иллюстративный;
• проблемно-поисковый;
• элементы игровых технологий.
Тип урока: урок обобщения и систематизации.
Оборудование:
• раздаточный материал;
• ТСО (экран, проектор, компьютер);
• мультимедийные технологии.

Структура урока:
1.Организационный этап.
2.Этап подготовки учащихся к работе на основном этапе.
3.Этап игры (обобщение и систематизация знаний, контроль и самоконтроль знаний и способов действий, коррекция знаний и способов действий).
4. Этап подведения итогов занятия.
5. Этап информации о домашнем задании.
6. Этап рефлексии

Конспект урока
1. Организационный момент. (1 мин)
T - Good morning, children.
Cl: Good morning.
T: I am glad to see you. I am the teacher of English from school №1.My name is Anna Pavlovna.
Dear children, today we are going to have a voyage. ….But I don’t know where to… (слайд 1)

2. Этап подготовки учащихся к работе на основном этапе. Работа с «письмом капитана Немо».
T – By the way look here I have got a letter from Captain Nemo, let’s read and work with it to find out where to go… (слайд 2)
Dear friends,
My name is Captain Nemo.
I need your help! Wicked (злые) pirates from the Coral Sea stole (украли) my treasures (сокровища). Here I give you some information about the country. The map and tasks can help you to find my treasures.
Good luck,
Captain Nemo

It is time for you to listen to the steps of our work. To find Captain Nemo ‘s treasures
We should watch an extract from the film, do phonetic drills, the words, know some information about Great Britain, revise information about Past Simple, the words, sing a song, do grammar exercise and play a word game.

Now, I suggest watching an extract from the film and then you will answer the questions. (слайд 3) (Учащимся предлагается посмотреть отрывок из фильма).
T - Well, do you know what country it is?
Cl – Yes, it’s Great Britain.
T – Right! So, we will go to Great Britain and find Captain Nemo’s treasures
Now I suggest sailing the high seas and researching for the buried treasure. Do you know what the Russian for “treasures” is?
Cl: сокровища
T: Tell me, please what we call “treasures”. (слайд 4)
P1: gold (coins, silver, jewels)
T: You are right. Valuable things such as silver, coin, gold and jewels are called “treasures».
(слайд 5) So, look. It’s our ship and we are the crew of this ship. We are going to a trip to British Isles. So, let’s look at the map. (слайд 6) We will visit 7 uninhibited islands where the pirates may have hidden treasure chests. So let’s begin.

But before we set sail we need to do phonetic drills. (слайд 7)
-You can see the cards on your desks. I will name the words and you will show me the symbol of the sounds [æ] or [e].
У учащихся на партах карточки со звуками, которые они поднимают, когда учитель произносит слова.
(Map, red, sad, well, can).
-I will name the words and you will show me the symbol of the sounds [s] or [θ].
(Sea, thought, tooth, slim, thanks).
-Repeat with me these sounds.
Учащиеся вслух повторяют за учителем звуки [æ], [e]. [s] и[θ].
Good. Thanks.

3.Этап игры (обобщение и систематизация знаний, контроль и самоконтроль знаний и способов действий, коррекция знаний и способов действий).

Our first task is going through Dense forest. (слайды 8, 9, 10)
I am sure you will cope with the task Let’s try to do our second difficult test. You need to find more information about the country where we are going and speak about it. Take the yellow sheet of paper. You can see a text there.
Using this text you need to fill in the table which you have in your blue sheet of paper.

The United Kingdom

The full name of the United Kingdom is the The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
The UK has 4 parts: England, Scotland, Wales, Northern Ireland.
The Capital of the country is London.
The most important cities are Edinburgh, Cardiff, Belfast
The Head of State is the Queen Elizabeth II.
The highest mountain is Ben Nevis
The longest river is the Severn.
The National food –is fish and chips

Работа со страноведческой таблицей «Досье Великобритании » (слайд 10)

1 The full name
2 Parts of the UK
3 The Capital of the country
4 The most important cities
5 The Head of State
6 The highest mountain
7 The longest river
8 The National food

Каждый учащийся получает таблицу, составляет предложения, опираясь на информацию, учитель предлагает нескольким учащимся прокомментировать ее.
Now who wants to speak about Britain? Неподготовленный монолог.
Good.
The second Island is “Mountain River” (слайды 11, 12, 13)
First of all, we must revise the rule. You know, verbs can be regular and irregular. You should put the verbs into chests. (Чтобы глаголы попали в сундуки, необходимо кликать на каждый глагол. Учащиеся называют глагол и в какой сундук его отправить. Проверка знаний правильных и неправильных глаголов).
Your work is well done. Thanks.

We are so tired. Look! There is a Karaoke Tavern. (слайды 14, 15)
Let’s come in and have a rest. We can sing a funny song. Stand up, please.
(Звучит песенка A happy song, дети делают совместные движения).

It’s high time to continue our adventures. We must get over the waterfall. (слайды 16, 17)
You need to put the words in the correct order.(Правильные ответы появляются по щелчку)

Fine. Go to the Story Valley.
The Story Valley.
Аудирование .
Listen to the story of this pirate and answer the questions:
1) What is his name?
2) Is John a manager?
3) How many brothers are there in his family?
4) Who are they?
5) Is John brave?
6) Where is John?
7) Is the day nice?
8) Is he a happy man?
– Well done!

4. Этап подведения итогов занятия.
Let’s go on. Can you see a big Colourless Island? (слайды 20, 21)
T: Look!. But it isn’t beautiful. Let’s colour this land. Each of group have pictures on your desks. So take your coloured pencils and do the tasks.
Well. Show us your pictures.
T: Well done.
T: And, now we are at the Treasure Island (слайд 22, 23). And. look. There is a box with the treasure. (слайд 24)
That’s right. Let’s open our box. What can you see?
P1: I can see coins.
P1: I can see money.
T: You are right, my friends. Here are gold coins. And, look there is a letter (слайд 25). Let’s read it.
Your treasure is your knowledge. Who can translate this proverb into Russian?
(Учащиеся читают и переводят пословицу на русский язык) That’s right. Your treasure is your knowledge. I give you good marks. (cлайд 26)
So, let's see, what did we do at our lesson (cлайд 27)

1. watched an extract from the film
2. did phonetic drills
3. revised the words
4. knew some information about Great Britain
5. revised information about Past Simple
6. sang a song
7. did grammar exercise and played a word game

5. Этап информации о домашнем задании
T: All right, my dear kids. Our traveling is over. Everybody was very active today. Thank you for the lesson and your excellent work.
And now сhildren, оpen your diaries and write down your homework. Draw your own map of some islands. Your marks are …

4. Этап рефлексии.
Метод «Острова»
На большом листе бумаги изображается карта с изображением эмоциональных "островов": о. Радости, о. Грусти, о. Недоумения, о. Тревоги, о. Ожидания, о. Просветления, о. Воодушевления, о. Удовольствия, о. Наслаждения, Бермудский треугольник и др.
Карта островов вывешивается на доске (стене) и ученики выходят к карте и крепят свой кораблик в соответствующем районе карты, который отражает душевное, эмоционально-чувственное состояние в конце урока.

T: Thanks a lot for your work. In conclusion I want to give you good and excellent marks. The lesson is over. Goodbye.
Категория: Английский язык | Добавил: anna77
Просмотров: 690 | Загрузок: 212 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]