Понедельник, 25.09.2017, 12:43
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас, Гость
Главная » Файлы » Предметы группы "иностранный язык" » Английский язык

Конспект урока в 8 классе по учебнику английского языка "Enjoy English" М. З. Биболетовой
[ · Скачать удаленно (3.38 Mb) ] 08.01.2012, 18:02
ОПИСАНИЕ УРОКА
по теме цикла «Лучший друг мира – это ты!»
тема урока
«Что мы можем сделать, чтобы спасти землю»
по учебнику “Enjoy English” для М. З. Биболетовой

Предлагаемый методический материал может быть использован учителями английского языка при организации одного из завершающих этапов обучения учащихся по теме «Лучший друг мира – это ты!».

Урок № 41. Тема урока: «Что можем мы сделать, чтобы спасти Землю?»
Цели урока:
Обучающий аспект: введение и активизация новой лексики;
Развивающий аспект: развитие навыков аудирования и чтения;
Воспитательный аспект: воспитание критического отношения к проблемам экологии

Метапредметная цель: Знание.
Цели:
1) формирование коммуникативной компетентности;
2) формирование знаний на основе полученной информации.

Новый речевой материал: used to doing something, least, bin, recycling, pack, throw, reduce, destroy, protect, encourage, waste.

Оснащение урока: компьютер, мультимедийный экран, видеоклип об экологических проблемах для постановки цели урока и видеоклип детской песни «All Things are Bright and Beautiful”, диск с аудиозаписью, презентация, USB-modem, Skype, листы цветной бумаги, вырезанные в форме листьев цветка, фломастеры, клей, речевые опоры для каждой группы, кроссворды, слова песни “All things are bright and beautiful”

I. Организационный момент.
1) Приветствие.
2) Просмотр видеоклипа «Save the Earth. (Conversation of the environment commercial).flv для постановки цели урока. Цели записываются на слайде презентации.
3) Фонетическая разминка. Стих с ключевой структурой used to doing smth. для закрепления в речи учащихся. (использование презентации, на слайде появляется стих на английском языке, затем предлагаю ознакомиться сего переводом, выполненным ранее одной из моих учениц)
4) Отработка фонетических навыков. Аудирование и ответы на вопросы по заданию упражнения.
II. Подготовка учащихся к восприятию нового учебного материала.
Организация познавательной деятельности. Технология модерации: максимально полное вовлечение всех учеников в образовательный процесс.

1) Распределение учащихся по группам для работы над лексикой по предложенному кроссворду. Кроссворд на слайде презентации и на листе для каждой группы.
2) Соревнование. Команды соревнуются, кто найдет больше слов по теме в кроссворде (групповая работа)
3) Проверка работы по презентации. Чтение слов с переводом и определение слов, которые не были найдены данной группой.

III. Переход к теме.
Проверка выполнения домашнего задания. Вопросы учителя по тексту упражнения 40 на странице 50 – 51. Учащиеся дают полную информацию, полученную из текста и выражают свое отношение к проблеме, говорят о возможностях преодоления сложившейся ситуации.
IV. Подготовка к общению в режиме on-line с преподавателем английского языка,
проживающем в городе Белогорске Амурской области. Учащимся
предлагается обдумать самые главные вопросы по теме урока.
V. Общение по Skype on-line. (Этод метод модерации направлен на вовлечение
всех обучающихся в процесс и делает их участие заинтересованным,
мотивированным, нацеленным на достижение образовательных результатов)

VI. Работа с учебником. Чтение учащихся текста упражнения 53 на странице 54, в котором они находят много советов по предотвращению экологической катастрофы.
VII. Работа с текстом и речевыми опорами, направленная на создание совместного проекта. Выбор наиболее важных советов для спасения нашей планеты. Групповая работа (активный метод модерации: техника решения проблем и поиск оптимальных решений)
VIII. Создание проекта. Учащиеся приклеивают лист, на котором написали свои советы, каждый член группы, приклеивший совет объясняет, почему их группа так считает. По окончании ребятам предлагается дать название их проекту.
IX. Заключительная часть урока.
1) Итоги урока. Учащиеся говорят о том. Чем они занимались на уроке, что нового узнали.
2) Подведение итогов урока. Выставление оценок в оценочных листах по группам.
3) Исполнение 2-х куплетов песни «All things are bright and beautiful”

КОНСПЕКТ

урока по английскому языку по учебнику М. З. Биболетовой для 8 класса

Тема цикла: “The World’s Best Friend Is You!”
Тема урока: «Что можем мы сделать, чтобы спасти Землю?»
Цели урока: 1) развитие навыков аудирования и чтения;
2) введение и активизация новой лексики;
3) воспитание критического отношения к проблемам экологии

Метапредметная цель: Знание.
Цели: 1) формирование коммуникативной компетентности;
2) формирование знаний на основе полученной информации.

Оборудование: речевые опоры, компьютер, мультимедийный экран, видеоклип об экологических проблемах для постановки цели урока и видеоклип детской песни «All Things are Bright and Beautiful”, диск с аудиозаписью, презентация, USB-modem, Skype, листы цветной бумаги, вырезанные в форме листьев цветка, фломастеры, клей, речевые опоры для каждой группы, кроссворды, слова песни “All things are bright and beautiful”

ХОД УРОКА.
I. Орг. момент.
1) Приветствие.
2) Ознакомление с задачами работы на уроке.
3) Проблема: просмотр видеоклипа:
Today we’re going to watch a short video. Guess the problem what we are going to discuss.

- Ecological problems;
- How to save our planet;
- Protection of the Earth

Yes, you’re absolutely right. We’re going to discuss what we can do to save the Earth.

3) Фонетическая зарядка с грамматическим заданием.
And now let’s have some phonetic drill. Look at the screen; it is a beautiful poem about our planet.
THE BEAUTY OF THE WORLD
I used to see the stars at night,
I used to hear the birds.
I used to feel the warmth of the sun,
I used to smell the springtime flowers,
And sing so happily,
I used to sing a song
About the beauty of the world.

- Isn’t it beautiful?
- What grammar pattern can you find in the poem? - (used to do smth.)
- Can you give the Russian equivalent to it?

КРАСОТА МИРА
Звездное небо меня удивило.
Пение птиц меня вдохновило,
Весеннее солнце дарило тепло
И ветром цветов аромат принесло.
Я вижу прекрасную землю свою,
Об этом прекрасном я песню пою.

(перевод бывшей ученицы Елены Филимоновой, 7 класс)
II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА.
1) Now I want you to open you student’s books at page 53. We’ll listen to another poem written by a British girl Merriam Mackley. Get ready to read it and answer the questions.
2) Учащиеся прослушивают запись с аудиодиска, затем кто-нибудь из учащихся читает стихотворение вслух.
P1: (reads) Exercise 50, page 53

The world needs a friend
To love and depend on
In times of trouble…
The world has hope yet
If the children let it
And if we do it right
Together we can make the world
A better place
Because the world’s best friend
Is you!

T: What is the main idea of the poem?
P1, 2, 3 (примерные ответы учащихся):
- As for me I think that the girl is right. Sometimes people are not kind to our nature and wildlife.
- Our planet needs protection not only from children.
- We must help to save endangered animals and plants, clear up forests, rivers and seas.
3) You’re absolutely right. I would like you to try your poetic abilities and make the translation of the poem.

4) РАБОТА В ГРУППАХ. Отработка и повторение лексики с использованием кроссворда.
And now we’re going to work in groups. I’ll give you a crossword. Your task is to find not less 15 words on the topic, we’ll see which group knows them better. You have 1 minute to find and to write the words. Choose from your group an English announcer and a translator.

- Your time is up! How many words have you found? Read them and give the Russian equivalents.


5) ПЕРЕХОД К ТЕМЕ.

Well, I see that you’re ready to discuss serious problems of our environment. At home you were to read exercise 40 at page 51. Get ready to answer some of my questions, please.

ЗАДАЮ ВОПРОСЫ ПО СОДЕРЖАНИЮ ТЕКСТА УПРАЖНЕНИЯ 40.

1) What do you know about the amount of rubbish thrown away by a British family?
2) What do the Green World reports say?
3) Do we have to throw away all our wastes?
4) Can many things still be useful? What do you think about it?

ПРЕДПОЛАГАЕМЫЕ ОТВЕТЫ УЧАЩИХСЯ:

1) It is known that in one year, a European family with two children throws away about 50 kilos of paper (that’s six trees), and about 60 kilos of plastic. For example, every year in Britain each person produces about 57 kilograms of plastic waste. The reason is that, nearly everything is packed in paper or plastic containers. It seems to me, people do not think that making plastic causes pollution.

2) The Green world reports say that in one year the average person throws away: about 70 food cans, 34 cans of pet food and about 70 drink cans. To my mind, if people took as much rubbish as they could to recycling centres, they would protect their environment from pollution.

3) We don’t have to throw away all our waste paper, glass, metal and plastic. We can also burn or recycle a lot of it. In fact waste can be wonderful stuff. In my opinion we need much more recycling centres in our country.

4) Many things that we throw away can still be useful. In fact it’s possible to recycle 80% of domestic rubbish. We can recycle most kinds of paper, glass, metal and plastic. But only 4% of recyclable material is recycled. Recycling is expensive. But it saves trees and energy and protects the environment from pollution.

T: Good job, children. But what do you know about ecological problems in our town?

6. УЧАЩИЕСЯ НАЗЫВАЮТ ПРОБЛЕМЫ ЭКОЛОГИИ В НАШЕМ ГОРОДЕ (показываю слайды с фотографиями острых экологических проблем, сделанных учащимися)

P1: One and the most spread problem is a great number of scrambles. You can see them everywhere in the town.

P2: I consider that the second place is that fertile lands of countryside are polluted every day. It is a crime!
P3: The most terrible problem is pollution of water. All small rivers and creeks are polluted with litter.
P4: I can’t argue but air pollution is not less terrible. People often make fires burning rubbish, leaves and other wastes. Besides, fumes of cars.

7. ОБЩЕНИЕ ПО СКАЙПУ

T: Thank you, good job! Maybe in other regions the situation is better. My friend Tatyana Ivanovna is on line. As you know she lives in the Far East. Let’s ask her, if they have the same problems as we do. What would you like to ask her? But remember, please that our time is limited.

НАЗЫВАЮТ ВОПРОСЫ:
Р1: I would ask a question: What ecological problems do they have in their region?
P2: I would ask a question: What is the solution of environmental problems?
P3: I would ask her to give us some tips.
T: I hope that you’ll get some interesting information.

P-s: - Hello, Tatyana Ivanovna! We’re glad to see you again!

ТATYANA: Hi, friends! I’m glad to see you too! What are you discussing today?

Р1: - We are discussing ecological situation in our region. We think that it is rather bad: piles of litter everywhere. We are anxious about unique nature. Maybe in your region the situation differs. Could you tell us about ecological problems in your town and region?

TATYANA: Yes, please. I think that ecological situation is approximately the same in Russia. Not only in the streets of the towns but in the countryside you can see different kinds of litter: paper, glass, metal and plastic. In the countryside it can kill or hurt farm animals. Bottles and cans can cause cuts, and the animals can eat polethene bags and die, or put their heads in them and suffocate.

PUPIL 2: Thank you. We entirely agree with you. But what solution of the problem can you suggest? What could you advise all of us to do?

TATYANA: As I see it, you, your friends, your family can begin trying to save the Earth right now. We all must try to live in the way that will save the world rather than destroy it.

PUPIL 2: Thanks a lot. It was kind of you to talk to us. Best wishes from all of us. It was a pleasure, but we have no time. See you next Monday. Good-bye!

T: And now, children, let’s learn some tips of protection of our environment in the text. Start
reading exercise 53 at page 54. (Читают вслух)

T: So, I think you have learned some new ways to protect and save our planet. Then let’s continue our work in groups. You’re to choose three, the most essential tips and write them on peace of paper, stick them on a big sheet of paper and explain why you think it is important.
(Учащимся по группам раздаю по 3 разноцветных листа в форме цветка и список дополнительных советов по спасению нашей планеты, и предлагается выбрать 3 наиболее важных из текста или из списка. Учащиеся выбирают и пишут совет на листке и приклеивают на лист ватмана, прикрепленный на доске. В центре нарисован земной шар со словами темы урока “What can we do to save the Earth”. Каждая группа обосновывает свой совет).

T: ARE YOU READY?

P1, P2, P3 ……….

T: Well, now look at the blackboard. Our project “What can we do to save the Earth” is ready. What a beautiful flower it is! Let’s give it a name.

P1, P2, P3 I think we can name it “EARTH FLOWER”, “ALIVE EARTH”, “…”


T: It is time to remember what we have learned at the lesson and appreciate our work.
What have we done?

P1: We read two nice poems.

P2: We learned & trained new words.

P3: It was nice to talk to your friend from the Far East on-line.

P4: We made a project “How to protect our Planet”.

III. Заключительная часть урока.

T: So, the lesson is coming up to the end. I would like you to appreciate your work in each group.
(В каждой группе есть оценочный лист, и учащиеся оценивают работу каждого члена
группы). Well, I see that your opinion coincides with yours. Your marks …

1) Write your homework, please. Exercise 50, page 54 (try to make a poetic translation)
2) Add some other tips how to protect the Earth from exercise 54 at page 54 and read
the text once again.
3) Now we've got some time. Let’s sing a carol “All things are bright and beautiful”

T: Good-bye, children! Thank you for good and active job at the lesson!

ПРИЛОЖЕНИЕ
к уроку английского языка в 8 классе по теме
«Что мы можем сделать, чтобы спасти землю»
по учебнику «Enjoy English” М. З. Биболетовой
Учитель английского языка Ганзикова В.Д.
Phrases to help you doing exercise 50 at page 53:

1) I agree with the girl because …
2) I think that Miriam is absolutely right because
- it is hard to deny that we treat badly to all the treasures which nature gifted us.
- nature is rather polluted.
- people must stop pollution of the Earth.
- we must take care of our planet, if we want to live here.
Ecological problems in our town:

- Piles of rubbish;
- No recycling centers for paper, glass, cans and plastic bottles;
- Pollution of fertile lands;
- Water pollution of small creeks (ручьев) and river PODKUMOK.
- Air pollution, because of there are a lot of transport;
- Deforest ration, because more and more trees are cut down for new shops and warehouses (складов);
- Forests’ fires; etc.

Speaking on- line SKYPE:
 We’re glad to see you (again)!
 How are you?
 We entirely agree with you
 It was kind of you to…
 Best wishes from all of us.
 It was a pleasure, but we have no time.
 See you next Monday.
QUESTIONS

1) Could you tell us about ecological problems in your town & region?
2) What solution of the problem can you suggest?
3) What would you advise all of us to do?

Group 1.What Can We Do to Save the Earth?
1. Reduce noise pollution
2. Stop cutting down trees
3. Stop making plastics
4. Don’t drop burning cigarettes
5. Recycle most kinds of paper

Group 2.What Can We Do to Save the Earth?
1. Stop tear the rapping off sweets and throw it away
2. Reduce air pollution
3. Feed wild animals and birds
4. Never drop litter everywhere
5. Clean water in rivers and lakes

Group 3.What Can We Do to Save the Earth?
1. Recycle glass, metal & plastic
2. Save energy & water
3. Clean local environment
4. Walk or cycle
5. Take as much rubbish as you can to local recycling center

Оценочный лист

group
№№ Name, Surname words Working
out tips Participating
in group work Mark

1 1 Alexandra Levina 5 5 5 5
2 Vitaliy Ulyikhin 5 5 5 5
3 Ivan Kuzmin 5 5 5 5
4 Slava Nesterov 5 5 4 5
5 Diana Akhmedova 5 5 4 5

Видеозапись песни с субтитрами на английском языке взята на сайте «dreamenglish.com”
1. All things bright and beautiful,
All creatures great and small,
All things wise and wonderful,
The Lord God made them all.
2. Each little flower that opens,
Each little bird that sings,
He made their glowing colours,
He made their tiny wings.
All things bright ...
3. The rich man in his castle,
The poor man at his gate,
God made them high and lowly,
And ordered their estate.
All things bright ...
4. The purple headed mountain,
The river running by,
The sunset and the morning,
That brightens up the sky;−
All things bright ...
5. The cold wind in the winter,
The pleasant summer sun,
The ripe fruits in the garden,−
He made them every one:
All things bright ...
6. The tall trees in the greenwood,
The meadows where we play,
The rushes by the water,
We gather every day;−
All things bright ...
7. He gave us eyes to see them,
And lips that we might tell,
How great is God Almighty,
Who has made all things well.
All things bright ...
Категория: Английский язык | Добавил: ganzikova
Просмотров: 7162 | Загрузок: 933 | Комментарии: 23 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 211 2 »
21  
Урок замечательный! Удачный выбор темы. Ее актуальность позволила Вам решить несколько задач на уроке: мативировать и активизировать учащихся на поиск решения экологических проблем; развивать коммуникативные навыки ,используя тематическую лексику; воспитывать чувство ответственности за нашу планету. Очень понравилась идея с использованием "Skype". Возможность общения на англ.языке сразу же с несколькими учителями и получение тематической информации и мнения с другого конца нашей большой страны, также способствуют развитию речевых умений учащихся. Спасибо за новые профессиональные идеи. hands

19  
Урок очень интересный и познавательный. Больше бы таких уроков у нас в школе, они очень помогают нам в изучении языка. Большое спасибо за урок, ставлю "отлично"

20  
Большое спасибо! biggrin

16  
Урок просто замечательный! Использование компьютерных технологий, индивидуальной и групповой видов деятельности делает этот замечательный урок очень интересным и эффективным, способствует развитию положительной мотивации для изучения английского языка. Какая Вы умница, дорогая коллега!Моя оценка за урок 5+++!

17  
Благодарю за высокую оценку моего урока, дорогая коллега.

15  
разработка урока очень хорошая. дан отличный материал для полного понимания и закрепления темы. следует отметить тот факт, что даются вспомогательные выражения для более эффективной работы на уроке, что на мой взгляд, также повысит результаты учащихся. соответсвенно оценка 5+

18  
Большое спасибо за высокую оценку моего урока.

12  
Тиграша! Я рада, что тебе было комфортно на уроке, ты в нем участвовал и тебе понравилось!

7  
Мне очень понравился этот урок, он был интересный и познавательный. Спасибо вам за урок, я ставлю 5+

8  
Я очень рада, что вам понравился урок. Спасибо за оценку.

6  
УРОК САМЫЙ КЛАССНЫЙ, УРОКУ СТАВЛЮ 5 С БОЛЬШИМ +, С ВАМИ БЫЛ ВАНЁК, С 8А, ВАЛЕНТИНЕ ДМИТРИЕВНЕ РЕСПЕКТ smile smile smile hello

9  
Ванечка! Спасибо за поддержку!

5  
Я считаю данный способ обучения наиболее эффективным. Так как прежде всего для учеников важна не только информативность, но и современное и интересное объяснение материала, что позволяет им лучше усваивать новую тему. Лично мне урок Валентины Дмитриевны понравился и материал этого урока, благодаря интерактивному подходу, я усвоила гораздо лучше! Моя оценка "отлично"!

10  
Сашенька! Большое тебе спасибо! Ты - будущий методист!a

4  
Мне очень понравился такой метод обучения. Я думаю, что так ученики быстрее смогут освоить английский язык. Ставлю за урок 5.

11  
Бльшое спасибо!

3  
Моя оценка "отлично"! Благодаря методами, используемыми преподавателем в данном уроке, ученикам будет легче и интереснее освоить программу.Очень хорошо, что используется интерактивный подход. Это большой плюс, на мой взгляд!

13  
Лусинэ! Очень приятно было получить оценку своего урока от своих бывших учеников. Спасибо!

1-10 11-12
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]