Четверг, 08.12.2016, 17:15
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас, Гость
Главная » Файлы » Предметы группы "иностранный язык" » Английский язык

A High- Tech life. What are pros and cons?
[ · Скачать удаленно (19.9kb) ] 11.10.2013, 16:17
Речевой материал:
Продуктивный лексический: gadget, mobile, Internet, send emails, internet research, picture message, edit an essay, laptop,
Voice recorder, camcorder, printer.
Грамматический материал: средства логической связи (connectors).

Ход урока
I. Подготовительный этап.
Teacher’s introduction:
The prime aim of our lesson is writing, so I want you to remember the main rules of essay’s writing of C2 in section “writing” of State exam.
Firstly I’m going to ask you some warming up questions;
It goes without saying we can’t imagine our life without gadgets.
What item do you use to send a message to a friend?
- to watch a DVD?
- to show photos to your friends?
- to listen to the news?
- to send emails?
(учащиеся отвечают на вопросы учителя) Let’s return to our prime problem.
II. Ocновной этап
As a rule you get a problem for discussion and you should express your opinion on the problem under discussion. The plan of the essay is very simplе and has 3 points. What are they?
(на экране план)
1. The introduction (where you state a problem)
2. The body (where you express your opinion)
3. The conclusion (where you draw a conclusion)
Teacher: How to state a problem? To my mind this is the most difficult point of your writing.
(учащиеся, обращаясь к материалам предыдущих уроков, дают ответ)
It may be expressed by: a proverb, a debatable question, a quotation, a headline of newspaper’s article, an advertisement or a statement.
3. Teacher: Let’s train to state a problem.
(на экране даны разделённые фразы нужно соотнести)
-The computers we use today do more harm / than good.
- The Internet is a great way of communicating / but it’s much better to communicate naturally.
- The Internet is an educational tool / meanwhile it has a risk of receiving of spy programs.
- What the computer literate children may find on the Internet?
- The Internet has lots of news from all over the world / in the meantime it’s much better to get the news from newspaper- The Internet helps chat with different people / when chatting you can meet bad people.
New technologies – hurt families / new technologies help families stay in touch.
4. State the problem and make an introduction
(учащиеся, используя записи и выполненное упражнение, работают в группах и делают вступление в сжатом виде)
5. How to express the opinion?
T: Give me the arguments for and against the problem under discussion.(reading the text p.232)
(учащиеся читают текст учебника и приводят аргументы, используя вводные фразы)
I think/believe that…
It seems to me that...
In my opinion…
I am in favor of….
I am against the idea that…
6. Connectors.
(на экране два текста)
T: Look through the text and read the connectors. Say which text is more expressive.
Connectors
With the help of the Internet people can chat with different people from different countries, learn more about the world, different lifestyles and thinking. The Internet offers a place where they can communicate with each other. By exchanging ideas, learning other people’s customs and traditions, they get to know people from all over the world and how their life compares to other people’s lives in other countries.

The Internet has a wide variety of information such as data, pictures, graphs, film or book reviews and suchlike. For example, instead of going to a library I can search the Internet at home and find information for a report, an essay or anything I need in no time. Also, the Internet has lots of news from all other the world, so it’s easy to find out what’s going on. After all it is very helpful for people of different age group.
Give me your own examples of the sentences with connectors.
(учащиеся, прочитав тексты, дают свои варианты предложений, используя средства логической связи)
Groups: Write the body, use the connectors.
(учащиеся работают в группах и пишут основную часть сочинения, используя средства логической связи)
How to draw a conclusion?
(учитель объясняет, как делается вывод сочинения с использованием вводных фраз)
On the whole, I would say that….
In conclusion….
To sum up I think that…
To summarize….

Technology is helping people stay in touch like never before.
Technology makes our life more comfortable.
It’s difficult to imagine our life without hi tech gadgets.
Thanks to technology we learn about the world.
We get to know people from all over the world.
With the help of technology we learn about different lifestyles and thinking.
III. Заключительный этап.
Look through the criterions and put the mark.
(учащимся раздаются схемы оценивания задания С2 по выполненным заданиям введения и основной части выставляются баллы в соответствии с критериями, затем обмениваются картами между группами и проводится взаимоконтроль)
T: Conclusion. (marks)
H/T Draw a conclusion.
(детям выдается домашнее задание, приведенное ниже, в котором они должны написать заключительную часть сочинения)
C2 Comment on the following statement:
Some people say a variety of technical devices we use today do more harm than good. However, it is impossible to live without computers, mobile phones and the Internet nowadays.
What is your opinion? Which way of life do you find better- technological or “natural”?
Write 200-250 words.
Use the following plan:
- make an introduction (state the problem);
- express your personal opinion and give reasons for it;
- give arguments for the other point of view and explain why you don’t agree with it;
- draw a conclusion.
(подводится итог урока, комментируется работа учащихся)
Категория: Английский язык | Добавил: larisa4927
Просмотров: 1094 | Загрузок: 233 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
1  
Уважаемая Лариса Ивановна! Ваш материал прикреплен не на сайте Фестиваля, поэтому мы вынуждены его отклонить. См.Требования к фестивальным материалам, п. 3.8. Фестивальныематериалы, присланные по электронной почте или по обычной почте, а также
размещенные на личных сайтах педагогов/специалистов или иных сайтах на Фестиваль
не принимаются.

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]